U weet ongetwijfeld dat de plannen die ontwikkeld zijn voor een Dorpsplein, afgewezen zijn door het bisdom. Men wilde geen constructie waarbij de gemeente de grond van de parochie in erfpacht zou krijgen. Maar, zoals een beroemde Amsterdamse filosoof al beweerde: ‘ieder nadeel heb z’n voordeel’. Doordat er zo intensief over het Dorpsplein is nagedacht, kwamen we als Parochieraad al gauw tot de conclusie dat we, als de plannen niet door konden gaan, in elk geval wel wat konden doen aan de toegankelijkheid van onze voortuin. En daar wordt nu hard aan gewerkt. Een paar weken geleden heeft Bram Bakker, het hoofd van onze Tuinkabouters, aan de Parochieraad het ontwerp laten zien dat hij samen met zijn dochter Simone had gemaakt. Wat ik heel bijzonder vond, was dat Bram voor mij een ontwerp in reliëf had gemaakt, driedimensionaal dus, met piepschuim, kunstgras en andere stoffen, zodat ik ook een indruk kon krijgen van hoe het zal worden. U hebt misschien al gezien dat een groot deel van de heg is weggehaald. Dat mocht ook wel. Ik ben blij dat er nog steeds parochianen zijn die met een goed idee komen en dat dan ook kan worden uitgewerkt. Want ja, je kunt een ontwerp maken, maar het zal ook moeten worden uitgevoerd en liefst door vrijwilligers, want dan wordt het niet te duur. Gelukkig is onze groep Tuinkabouters de laatste jaren niet kleiner geworden, zodat er vele handen zijn die het werk licht maken. En met Bram Bakker en Jan Beentjes is de leiding van dit project in goede handen. Binnen een maand of drie kan het klaar zijn. U hoort er spoedig meer over, maar u kunt ook gewoon eens langs lopen om te bekijken hoe het werk vordert.