Het is een goede gewoonte de voorbereiding voor de Eerste heilige Communie te beginnen met een rondleiding in de kerk. Er zijn natuurlijk kinderen die zich al aardig thuisvoelen en de weg wel weten, maar er zijn ook kinderen bij die niet regelmatig komen. Hopelijk komt daar nog verandering in!We laten de kinderen het altaar zien met de relikwieën van Sint Victor, de sacristie met de kleding voor priesters en misdienaars, de kluis met het liturgisch vaatwerk, de biechtstoel (die we maar niet openmaken, want wat is er allemaal opgeborgen achter dat deurtje…), de glas-in-loodramen en veel andere bijzonderheden van ons kerkgebouw.
Het hoogtepunt is letterlijk en figuurlijk toch wel het beklimmen van de kerktoren. We gaan tot de koorzolder, waar we een spectaculair uitzicht hebben over het interieur van de kerk. Het was voor de meesten hoog genoeg!
Fijn om met 20 enthousiaste kinderen weer aan de slag te kunnen en ze voor te bereiden op hun grote dag: de viering van de Eerste heilige Communie op 22 april.