Op Koningsdag begint voor velen de zogenaamde Meivakantie, de week waarin onze nationale feestdagen worden gevierd. Dit jaar hoop ik dat het in die week ook voor mij vakantie kan zijn. Ik wil deze dagen proberen veel bij familie en vrienden te zijn. Ik mis daardoor natuurlijk wel een heleboel dingen die in onze parochie op stapel staan.
Dat begint al met de viering op Koningsdag die ik moet missen. Ook de dodenherdenking maak ik niet hier mee. Namens de kerken neemt dominee Sylvia Neuféglise de honneurs waar. Het thema is dit jaar: ‘De vrijheid verteld’. Het gaat dus om verhalen over vrijheid. In onze kerk wordt het een mooie viering waarin zang te horen is van het kinderkoor Victory en van de zusjes Rood. Zelf ben ik dit jaar betrokken bij de dodenherdenking in Ursem. Op 4 mei zit mijn mei-vakantie er dus alweer op.