De kinderen die dit jaar het Heilig Vormsel zullen ontvangen, presenteerden zich op zondag 10 februari in onze Sint Victorkerk. ‘Ga je mee vissen’ was het thema dat in deze viering centraal stond, maar als je met Jezus mee uit vissen gaat, dan moet je je eerst zelf door hem laten vangen.

De vormelingen lieten zich vangen in de netten van Jezus. Aan de hand van schilden die zij hadden versierd, lieten ze daarbij zien wie zij zijn en wat hun grootste dromen zijn.

Deze kinderen staan allemaal op het punt een nieuwe school te kiezen. Daarbij moeten ze vaak al bedenken wat ze willen worden. En dan moeten ze ook nog kiezen of ze bij de kerk willen blijven horen. Natuurlijk spelen hun ouders bij die keuze ook een rol, maar toch, ze stonden er, elf in getal.

Het was een mooie viering die werd opgeluisterd met zang van het koor Sing@Victor. Margretha Mol hielp de kinderen bij het voorstellen en bij het vertellen wat zij in hun schild voerden. Zodoende kon ook ik daar een idee van krijgen.

Op vrijdagavond 24 mei zal het Heilig Vormsel worden toegediend door deken Eduard Moltzer. Inmiddels zijn ook de eerste communicantjes aan hun voorbereidingstraject begonnen. Net als hun ouders hebben zij een rondleiding gehad door de kerk. Hun voorstelviering wordt gehouden op zaterdagavond 23 maart.