Op zondag 29 september zijn door pastor Nico Knol in onze kerk drie kinderen gedoopt: Jens Spil, Lisa Bakker en Nico van Zijl. Dit zijn de laatste kinderen die pastor Knol hier gedoopt heeft.

Na mijn diakenwijding, die hopelijk op 16 november zal plaatsvinden, mag ik zelf het Heilig Doopsel toedienen. Op 24 november staat de eerste doopviering gepland. Ik zie er met enige spanning naar uit, niet alleen vanwege de plechtigheid van deze gebeurtenis, maar ook omdat ik nog niet precies weet hoe ik alle bijbehorende rituelen moet uitvoeren. Dat wordt dus voor mij nog even oefenen.

Graag wil ik pastor Nico Knol bedanken voor zijn bereidheid om gedurende de afgelopen vier jaar regelmatig hier naar toe te komen om kinderen te dopen. Hij heeft dit altijd met veel enthousiasme gedaan. Om het einde te markeren van het tijdperk waarin pastor Knol doopheer was in onze kerk, zullen de hartjes die opgehangen zijn in de doopboom in de viering van zondag 3 november door hem worden gezegend en meegegeven aan de ouders.