Wilt u ook liefst alles weer doen zoals u het altijd hebt gedaan? Helaas mag dat vaak nog niet, al worden de maatregelen stapje voor stapje versoepeld. Ik zou graag willen dat we als vanouds weer bij elkaar mochten komen in de kerk, maar dat zit er voor de maand juni nog niet in. We mogen kerkdiensten houden met maximaal dertig personen. Dat is voor ons een reden om wel weer van start te gaan. Zowel op de donderdagochtend als op de zondagochtend zijn er weer vieringen, op donderdagochtend is dat om 9.00 uur, op zondagochtend om 10.00 uur. We beginnen op donderdag 4 juni. Voorlopig zijn het vieringen zonder communie. Vanaf zondag 14 juni mag er weer communie worden uitgereikt, maar dat moet aan ontzettend veel voorwaarden voldoen. Ik weet nog niet of we dat gaan redden. Ik raad u aan om de vieringen zoveel mogelijk te bekijken via livestream. Komt u toch naar de kerk, dan kan het zijn dat u er niet in mag, omdat we de grens van dertig personen al hebben bereikt. Op donderdagochtend zal dat niet snel gebeuren, maar op zondag is de kans groot dat we ‘vol’ zitten. Er zijn op zondag sowieso al enkele zangers en zangeressen van het Parochiekoor, een organist, een lector, een cameraman, een koster en een voorganger. Wel is het zo dat op zondagochtend de kerk nog tot twaalf uur open blijft voor persoonlijk gebed. U kunt dus ook tegen 11.00 uur of wat later naar de kerk komen om daar rustig even te bidden.

Vanaf 1 juli mogen we, als alles goed gaat, weer kerkdiensten organiseren waaraan honderd mensen mogen deelnemen. Dan kunnen we de deuren gelukkig weer wijd open zetten…