Tot voor kort was het in onze parochie een goede gewoonte om op donderdagmiddag Stille Aanbidding te houden. In de dagkapel werd de monstrans uitgesteld met het Allerheiligste, de gewijde hostie. Hierbij kon dan gedurende een uur worden gebeden.
Toen ik hier drie jaar geleden kwam, bestond die gewoonte nog op papier. De Stille Aanbidding werd nog vermeld in de Kerkvizier, maar er was niemand meer die van die gelegenheid gebruik maakte.

Ik wil het in de komende Adventstijd weer proberen.

Op de donderdagen 6, 13 en 20 december zal tussen 14.00 en 15.00 uur het Allerheiligste worden uitgesteld in de Marcuskapel.

Wie mee wil bidden, is van harte welkom. U kunt het hele uur komen bidden, maar dat hoeft niet. Zelf probeer ik er wel het hele uur te zijn. Er liggen blaadjes klaar met teksten die u kunt overwegen, maar u kunt natuurlijk ook de Rozenkrans bidden. Wie durft het aan om mee te doen?