Afgelopen zaterdagavond was er een gezinsviering met zang van jeugdkoor De Victorzangertjes. Het thema was ‘Moederhanden…’. Dit had natuurlijk alles te maken met Moederdag.

Ook komende zondag verwachten we weer veel kinderen in de kerk. Om 13.00 uur begint de Eucharistieviering waarin acht kinderen uit onze parochie hun Eerste heilige Communie zullen ontvangen. Geluksvogels zijn het, en dat weten ze!

De viering is helemaal met ze doorgenomen en ze weten wat het betekent om aan deze plechtigheid te mogen meedoen. We hebben gelukkig in onze parochie een grote en zeer actieve werkgroep die diverse middagen met de kinderen aan de slag is geweest. Ook pastor Nico Knol heeft daarbij een rol gespeeld. Hij kwam vertellen wat bidden is en uiteraard heeft hij het goede voorbeeld gegeven. Daardoor waren de kinderen zelf in staat de voorbeden te maken die tijdens de viering worden uitgesproken. Ook de zang zal door de kinderen zelf worden verzorgd.

Op vrijdagavond 24 mei staan opnieuw kinderen uit onze parochie centraal. Dan zal Eduard Moltzer, tot voor kort de deken van Alkmaar, aan elf jongens en meiden het vormsel toedienen. Onder leiding van Margretha Mol en pastor Anne-Marie van Straaten zijn deze jongelui grondig voorbereid op dit sacrament, waarmee hun opname in de katholieke kerk wordt voltooid. Het thema van de viering luidt: ‘Ik geef vrede! Jij ook?’. U bent bij beide vieringen van harte welkom!