Misschien hebt u het al gezien bij het koffie drinken achterin de kerk: er ligt een kersvers tegelvloertje op de plek waar tot voor kort de houten vloer lag waarvan de banken zijn weggehaald. Vorige week is er twee ochtenden betegeld door Riny en Marijn van de Water uit Avenhorn en nu ligt de vloer er pico bello bij, zonder een onnodig opstapje.

Langzamerhand wordt het weer bedrijviger in kerk en pastorie. De meeste mensen hebben de draad weer opgepakt. Koren repeteren weer, werkgroepen vergaderen weer of gaan wat doen… en ik kon er de afgelopen week niet bij zijn, want ik moest op retraite met de seminaristen. Het zij zo! Maandag 9 september kom ik weer terug en dan hoop ik alles in de parochie weer van nabij mee te maken en zelf natuurlijk ook weer het een en ander te gaan doen.

Niet iedereen kan de draad zomaar weer oppakken. Sommige mensen kwakkelen met hun gezondheid of hebben grote zorgen. Laten we deze mensen niet vergeten. Het schiet er misschien weleens bij in. Maar als we weten dat het met mensen niet goed gaat, laten we dan proberen naar ze toe te gaan of voor ze te bidden. Dat moet toch lukken, tussen de bedrijven door.