Afgelopen zondagmiddag is Jente Wever gedoopt, dochter van Jesse en Jenny Wever. Het was voor het eerst dat ik het Heilig Doopsel mocht toedienen. Het was mooi om zo met een kleine familie bij elkaar te zijn in de kerk. En voor mij natuurlijk wel een beetje spannend om voor het eerst de handelingen te verrichten die bij het doopsel horen. Het doopsel is een mooi ritueel, waarmee je bevestigt wat je eigenlijk al weet: dat het kind niet alleen met liefde wordt opgenomen in een gezin en in een familiekring, maar dat het ook een kind van God is en dat het kind bij de geloofsgemeenschap mag horen. Ik hoop nog vele kinderen en ook volwassenen, te mogen dopen. Het is volgens mij nog altijd de moeite waard om bij God te horen en via het doopsel opgenomen te worden in de kerk.