Ongetwijfeld hebt u al het één en ander gedaan om binnens- en buitenshuis de kerstsfeer te bevorderen. Dat doen we natuurlijk ook in onze Sint Victorkerk. Op 12 en 13 december is er een hele ploeg vrijwilligers aan de gang om de kerststal op te zetten en de kerk te versieren met bloemen en groen, en op zaterdag 14 december worden er weer twee kerstbomen geplaatst op het kerkplein.
Het is een groep ondernemers die daar ieder jaar weer zorg voor draagt. En als iemand van de fa. Klaver er weer lichtjes in heeft gehangen, dan is het hele spul compleet. Intussen zijn ook de koren druk in de weer met de voorbereidingen voor de Kerstvieringen.
Wat ben ik blij dat we dat allemaal in onze kerk nog kunnen realiseren. Het wordt ieder jaar Kerstmis, dat gaat vanzelf. Maar wat bleef er over van het Kerstfeest als we dat niet in de kerk zouden kunnen vieren. Gelukkig zijn we met velen die hun schouders eronder willen zetten en er in de kerk weer iets moois van willen maken. En gelukkig zijn er ook weer veel mensen die in deze dagen de weg naar de kerk weten te vinden. Zo geven we allemaal gehoor aan de oproep om de geboorte te vieren van Jezus, het Kind van vrede en licht. Moge het zo voor ons allemaal een zalig Kerstmis worden.