Hoe het gaat lopen met de kermis dit jaar, is nog de vraag. Attracties voor kinderen zullen er wel komen, neem ik aan. Maar of het een echt dorpsfeest kan worden, tot in de kleine uurtjes… Zelf ben ik geen kermisganger, maar dat wil niet zeggen dat ik het anderen niet gun. Ik wens u allen een gezellig kermisweekend en in elk geval een mooie zomer, hier of elders. Zelf ga ik niet ver van huis: een paar dagen wandelen met mijn broer Jan in Duitsland en een paar dagen wandelen met vrienden in Zuid-Limburg. De rest van de tijd ben ik grotendeels hier en af en toe in Egmond aan den Hoef, waar ik vandaan kom. Maar intussen gaat het kerkelijk leven gewoon door. Iedere week zijn er mensen in touw om alles te organiseren. De kosters, de lectoren, de zangers en zangeressen… Iedere zondag is er een gewone kerkdienst en iedere donderdag een ‘kapelviering’.
Als u deze zomer hier blijft, stap dan gerust een keer de drempel van de kerk over, ook al bent u dat misschien niet meer zo gewend. In de kerk kom je nooit te laat, of, laat ik het anders zeggen; het is nooit te laat om naar de kerk te gaan.