Op zaterdag, 31 oktober, mocht ik door gebed en handoplegging van bisschop Jan Hendriks in Haarlem de priesterwijding ontvangen. Behalve een aantal priesters waren er maar dertig kerkgangers bij aanwezig, maar toch was de intensiteit er niet minder om. Omdat ik de enige wijdeling was, kon de bisschop een persoonlijke preek houden. Toen ik plat ter aarde moest liggen, tijdens de litanie van alle heiligen, voelde ik me wel alleen. Daar lig je dan, op een koude kerkvloer… maar goed. Alle heiligen worden aangeroepen en je mag ervan uitgaan dat die hun werk beginnen te doen nog voordat je weer bent opgestaan… En dan word je gewijd… je legt je handen in de handen van de bisschop, je handen worden gezalfd en als sluitstuk komen de aanwezige priesters je de handen opleggen… Het heeft een diepe indruk op me gemaakt, maar zeker ook op de mensen in de kerk en op de vele mensen die er niet bij konden zijn maar via YouTube de viering hebben gevolgd. Dat bleek wel uit het grote aantal reacties dat ik na de viering kreeg.

De foto’s van de priesterwijding vindt u hier: Priesterwijding