U hebt ze waarschijnlijk al zien staan, de twee verlichte kerstbomen op het kerkplein. In een mum van tijd werden ze afgelopen zaterdag opgezet door Nico Appel, Piet Klaver, George Dekker en een kraanmachinist. De mannen werden hartelijk ontvangen door leden van de Parochieraad. Bij dat ritueel hoort inmiddels ook dat ik met hen naar buiten ga om de kerstbomen met mijn handen te betasten. Ik wil tenslotte ook zeker weten dat ze er weer staan! Dat de bomen zo’n acht meter hoog zijn, dat moet ik maar geloven! Deze kerstbomen worden ieder jaar weer gesponsord door een club van Obdammer ondernemers, die ik daarvoor hartelijk wil bedanken.

Ook in de kerk zijn kerstbomen geplaatst, vijf in getal. Ook aan de pilaren is kerstversiering aangebracht en uiteraard staat de kerststal er weer. Hiervoor is Jan Beentjes verantwoordelijk, die vorige week donderdag met medewerking van een vast groepje mensen deze klus heeft geklaard. Ook hen wil ik hartelijk bedanken.