Als pastoor hoef ik me nooit te vervelen. Ik kan altijd bidden! Maar soms heb ik wat anders te doen. Zo mocht ik afgelopen vrijdag het lint doorknippen bij de opening van onze nieuwe Albert Heijn. Als pastoor en als (potentiële) klant had ik gehoopt het personeel en de overige belangstellenden nog even te kunnen toespreken, maar dat was niet de bedoeling. Ik had met het doorknippen van het lint trouwens al moeite genoeg. Het lukte pas bij de derde keer. Wat ik had willen zeggen, kan ik niet kwijt in de Allerhande, maar gelukkig wel in de Rotonde. Hier komt het!
De winkel is erg mooi geworden, daarover is iedereen het eens. Maar waar wij als klanten het meest blij mee zullen zijn, dat zijn de vertrouwde gezichten van het personeel. Gelukkig mochten zij blijven: de caissières, de vakkenvullers, de manager en alle andere medewerkers. Natuurlijk zullen we in de nieuwe winkel weleens misgrijpen. Er zullen spullen zijn die Albert Heijn niet in het aanbod heeft en die we wel konden krijgen bij Deen. Maar soms zullen we ook blij verrast zijn met dingen die Deen niet verkocht en Albert Heijn wel. Het personeel is trots op de nieuwe winkel, hoorde ik. Blijf dat uitstralen! Dan zullen ook wij als klanten graag komen bij onze nieuwe Albert Heijn.