Voor kleine kinderen blijft de Sinterklaastijd ook dit jaar een bijzondere tijd. Voor ons, volwassenen met goede herinneringen aan grote bijeenkomsten, is het door de beperkingen die ons zijn opgelegd misschien wat schraal. Wij weten hoe leuk het kan zijn om met de hele familie of met een grote vriendenkring bij elkaar te zijn. Maar laten we niet klagen! Laten we proberen er het beste van te maken. In de kerk speelt Sint Nicolaas een bescheiden rol. Hij is weliswaar patroon van de zeevarenden en er zijn legenden over hem bekend waarin we hem o.a. leren kennen als huwelijksmakelaar en gever van geschenken, maar op de kerkelijke kalender is zijn feestdag geen hoogfeest. Komende maandag, 6 december, is het zover. 5 december is de vooravond van het Sinterklaasfeest, de tijd waarop het feest kan beginnen. Ik wens u allen een gezellige Sinterklaasavond.